Employee Value Proposition i jego wartość dla pracodawcy

Każdy pracodawca pragnie posiadać w swojej firmie zespół jak najlepiej wykwalifikowanych specjalistów. Nie zdobędzie ich, jeśli nie zaoferuje im odpowiednich warunków. Employee Value Proposition to zbiór korzyści oferowanych pracownikom w zamian za efektywność, dobre wyniki, zaangażowanie i umiejętności. 


Employee Value Proposition pomaga pracodawcy zdobyć wartościowych pracowników. Musi być ono jednak odpowiednio zdefiniowane. Same widełki finansowe i zapewnienie benefitów w ofercie pracy nie wystarczy. Co poza tym składa się na EVP?

Co można umieścić w EVP?
Istnieje wiele przykładów korzyści, które można zaoferować swoim pracownikom. Sprawią one, że specjaliści chętnie podejmą w takiej firmie pracę, a ci, którzy już są w niej zatrudnieni, chętnie w niej zostaną. 

Co stanowi realną korzyść dla pracowników? 

  • Systemy premiowe
  • Możliwość awansu i podwyżki
  • Poczucie docenienia pracy i zaangażowania
  • Opieka medyczna i ubezpieczenie
  • Zapewnienie szkoleń i rozwoju
  • Obdarzenie zaufaniem
  • Elastyczny czas pracy
  • Satysfakcjonujące wynagrodzenie 

Jak stworzyć odpowiedni EVP?

Aby rozszerzyć swój zespół o najlepszych specjalistów, na samym początku trzeba zadać kilka ważnych pytań obecnym pracownikom, aby poznać ich preferencje oraz poznać swoje mocne i słabe strony jako pracodawcy. O co można zapytać?

  • Za co najbardziej cenisz sobie pracę w naszej firmie? Możesz podać 3 przykłady
  • Co najbardziej przekonało Cię do podjęcia pracy u nas?
  • Czy na etapie rekrutacji miałeś jakieś wątpliwości? Jeśli tak, to z czym były one związane?
  • Czego Tobie jako pracownikowi brakuje w naszej firmie?
  • Czy uważasz, że firma odpowiednio docenia Twoją pracę i zaangażowanie?

Na wyżej postawione pytania pracownicy powinni oczywiście odpowiedzieć anonimowo. Mamy wówczas większą pewność, że odpowiedzi będą zgodne z prawdą.


Odpowiednia analiza zebranych odpowiedzi na powyższe pytania na pewno pomoże w stworzeniu odpowiedniego Employee Value Proposition.

Jak przyciągnąć najlepszych pracowników dzięki EVP?

Jeśli EVP zostanie przez Ciebie odpowiednio zdefiniowane, pozostaje już tylko umieścić je w ofercie pracy, którą przeczytają potencjalni kandydaci. 


Wszystkie korzyści, które chcesz oferować kandydatom, możesz umieścić w: 

  • zakładce Kariera na firmowej stronie
  • ofertach pracy
  • ogłoszeniach w mediach społecznościowych
  • bezpośrednich rozmowach z kandydatami

Dobrze zdefiniowane EVP sprawi, że Twoja firma stanie się atrakcyjnym miejscem pracy dla bardzo dobrych pracowników i pozwoli jej się rozwijać. 

0
Feed

Zostaw komentarz